Weer een week voorbij - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Mirjam Dijksterhuis - WaarBenJij.nu Weer een week voorbij - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Mirjam Dijksterhuis - WaarBenJij.nu

Weer een week voorbij

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

29 Januari 2017 | Finland, Helsinki

En welke avonturen heeft Mirjam deze week beleefd? Nou, dat zal ik je vertellen...
Deze week waren er slechts 18 contacturen. Ik weet dat ik er weinig heb (normaal 22), maar dit is wel heel weinig... 'Gelukkig' duurt de wandeling naar uni 20 minuten, en de busreis naar de andere uni ook zoiets.
Het aantal uren dat ik nuttig ben geweest is deze echter week 51. Dat lijkt er meer op he? Het bijhouden van studie-uren per vak helpt me best wel om een goed overzicht te hebben.

Naast studeren was er gelukkig nog genoeg tijd over voor andere dingen! Onder andere een filmavond met 3 meiden die ook in dit gebouw wonen. The Intern. Absoluut een aanrader! Natuurlijk heb ik ook deze week weer de sauna bezocht. Dit keer hadden opeens alle andere mensen die er zaten een bikini aan, maar ik heb besloten dat zonder bikini veel chiller is, dus ik zit lekker naakt (en dat mag ook gewoon, en het is women only). Daarnaast hadden deze mensen niet door dat het ook fijn is om in stilte van de hitte te genieten... Volgende keer maar weer even iets van zeggen.
Met dank aan één van die meiden weet ik nu wel dat het mogelijk is om binnendoor naar de sauna te komen. Dan hoef je niet over het binnenplein waar iedereen je kan zien, en kun je wellicht in een handdoek terug naar je kamer sneaken. Ik kan dat zeker, want ik heb een handdoek die volgens mij meer dan 2 meter is, dus dan ziet niemand me.

Gisteren ging ik met twee mensen (waarvan ik er één nog niet kende) naar het 'kiina orkessti' (Chinees orkest) omdat eergisteren het chinese nieuwjaar van de haan is begonnen. En dat was absoluut de moeite waard! Ik ben bij deze fan van de Erhu, hele gave klanken. Laat ik maar niet beginnen over hoe irritant dat meisje dat ik nog niet kende bleek... hopelijk hoef ik daar niet nog eens een uur mee in de bus te zitten...

Hoewel alles hier heel duur is heb ik nog niet zoveel tijd gehad/genomen om te werken (mijn vertaalbaantje kan in principe natuurlijk gewoon uitgevoerd worden hier!), hopelijk kan ik deze week een paar uur inplannen en zo nog vóór 10 februari mijn trip naar Lapland terugverdienen.

Tot slot: weet je wat mensen hier doen in supermarkten?
Ja, klopt, hun boodschappen. Maar daarnaast zijn er ALTIJD (dus echt ALTIJD, half 8 's ochtends, 10 uur 's avonds, maakt niet uit) mensen aan het gokken op van die gokkasten/fruit-automaten. Het is echt een ding, en ik verbaas me er elke keer over...

  • 01 Februari 2017 - 13:17

    Mum:

    Wat leuk mir! Klassiek concert, en dat op je 24e!
    Misschien hoort het daar om te kletsen in de sauna?
    Lekker werken verder he?

  • 01 Februari 2017 - 13:58

    Irene:

    Nouzeg, je lijkt wel 60, naar een klassiek concert! Wel fijn dat je ervan hebt genoten :) En ik ben heel trots op je dat je alles zo goed bijhoudt met studie! :) <3 kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirjam

Ik zal van 12 januari tot 31 januari studeren aan de Viiki campus in Helsinki, Finland. Ik kom allerlei dingen tegen die ik graag aan mensen wil vertellen, en hoe kan dat beter dan via een 'blog' als deze? Wil je op de hoogte blijven van mijn avonturen hier, lees dan gerust mee!

Actief sinds 05 Jan. 2017
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 17696

Voorgaande reizen:

28 December 2016 - 31 Mei 2017

Studeren in Helsinki

Landen bezocht: