Weekje Noorwegen - Reisverslag uit Trondheim, Noorwegen van Mirjam Dijksterhuis - WaarBenJij.nu Weekje Noorwegen - Reisverslag uit Trondheim, Noorwegen van Mirjam Dijksterhuis - WaarBenJij.nu

Weekje Noorwegen

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

03 Januari 2017 | Noorwegen, Trondheim

Voordat mijn studie-trip in Helsinki begon hebben Max en ik een paar dagen doorgebracht in Trondheim, waar we uitgenodigd waren door Anne en Pieter om samen oud & nieuw te vieren. Na een lange reis, met tussenstop in Kopenhagen waar we een heerlijke burger/kip hebben gegeten, kwamen we aan in Trondheim. Een flinke bustocht, en daarna een hoop gesjouw met 25 kg aan koffers een steile helling op (écht steil) kwamen we 's avonds laat aan. Snel het luchtbed opgeblazen, douchen en naar bed.

De volgende dag hebben we Trondheim verkend (Max was er in mei al een paar dagen) en 's avonds met een rendierpizza op de bank gehangen.
Oud & Nieuw was super gezellig, we hebben heerlijk kalkoen gegeten (waar we de hele dag voor in de keuken hebben gestaan), de wetenschapsquiz gedaan (Pieter won, hoewel we alle vragen overlegden), om kwart voor twaalf, net als ongeveer alle inwoners van Trondheim, naar de vesting gegaan (op de heuvel) waar professioneel vuurwerk werd afgestoken. Dat was enorm de moeite waard!
Daarna hebben we er binnen nog een gezellige avond van gemaakt.

De volgende dag hebben we onder andere de oudejaarsconference van Claudia de Breij gekeken en nog veel meer kalkoen gegeten...
's nachts begon het toen eindelijk te sneeuwen (want wat is Noorwegen zonder sneeuw!) En 2 januari bleek de beste dag voor een lange wandeling... Die Max en ik samen maakten toen Anne en Pieter weer aan het werk moesten. We liepen de 'Ladestien', wat een route is langs de fjord. Zoals je kunt zien op de foto's: een prachtig uitzicht!

Anne & Pieter & Karma (de kat), fijn dat we in jullie huis mochten logeren, het was een TOPweek!

3 Januari vertrok ik 's ochtends, om na een tussenstop van 5,5 u in Oslo 's avonds aan te komen in Helsinki (waar het 1 uur later is dan in Noorwegen en Nederland). Gelukkig kon ik 's nachts via Couchsurfing bij iemand slapen, want de sleutel van mijn kamer ophalen kon alleen tussen 10 en 15.
De volgende dag sleepte ik voor de laatste keer mijn koffers in twee bussen en kwam ik eindelijk aan...

Meer over de eerste dagen in Finland in blog 2 :)!

  • 15 Januari 2017 - 16:26

    Irene:

    Niet alleen mooie uitzichten en leuke kat, ook echt hele mooie luchten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirjam

Ik zal van 12 januari tot 31 januari studeren aan de Viiki campus in Helsinki, Finland. Ik kom allerlei dingen tegen die ik graag aan mensen wil vertellen, en hoe kan dat beter dan via een 'blog' als deze? Wil je op de hoogte blijven van mijn avonturen hier, lees dan gerust mee!

Actief sinds 05 Jan. 2017
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 17714

Voorgaande reizen:

28 December 2016 - 31 Mei 2017

Studeren in Helsinki

Landen bezocht: